ZAPYTANIE OFERTOWE

Parafia Rzymskokatolicka Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kłodzku zaprasza do składania ofert na wykonanie zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, realizowanego w ramach Programu Inwestycji Strategicznych „POLSKI ŁAD”, pn. „Zabezpieczenie kościoła przed wodami gruntowymi i opadowymi".

I. Nazwa i adres Zamawiającego

Parafia Rzymskokatolicka Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny
Pl. Kościelny 9
57-300 Kłodzko
tel. 748658020

II. Tryb udzielania zamówienia

Zamawiający realizuje projekt (dalej „Projekt”) „Zabezpieczenie kościoła przed wodami gruntowymi i opadowymi", który pozyskał dofinansowanie (wstępna promesa) z „Rządowego Programu Odbudowy Zabytków” w ramach „Polskiego Ładu”. Podmiotem udzielającym dofinansowania jest Gmina Kłodzko.

  1. Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania ofertowego.
  2. Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych.
  3. Niniejsze postępowanie zostaje przeprowadzone z zachowaniem zasady konkurencyjności, jawności, przejrzystości i równego dostępu, w szczególności z uwzględnieniem Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie Edycja 1. z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

III. Przedmiot zamówienia

  1. Przedmiotem zamówienia są prace projektowo-budowlane polegające na całościowym opracowaniu rozwiązań technicznych zabezpieczających mury przyziemia kościoła, o długości ok. 260 m Najświętszej Maryi Panny w Kłodzku (wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A/4582/766/WŁ w dniu 08.11.1980) przed podsiąkaniem i ich wdrożenia w części przyziemia obiektu, o długości 72 m, w obrębie prezbiterium, zgodnie z rysunkiem zakresu prac budowlanych, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania.
  2. Zakres prac obejmuje:
    1. Etap I – przygotowanie ekspertyzy technicznej i dokumentacji projektowej budowlanej, obejmującej swoim zakresem całe przyziemia kościoła, o długości ok. 260 m, w tym wymagane są następujące prace:
      1. badania gruntowe;
      2. odkrywki fundamentów kościoła (minimum 3);
      3. ocena stanu technicznego kanalizacji odprowadzającej wodę z rur spustowych kościoła;
      4. pomiary dotyczące zawilgocenia kościoła;
      5. ekspertyza techniczna dotycząca przyczyn zawilgocenia przyziemia kościoła i sposobu przeciwdziałania zawilgoceniu wykonana przez rzeczoznawcę posiadającego stosowne uprawnienia;
      6. mapa do celów projektowych;
      7. wielobranżowy projekt budowlany i projekt techniczny (architektoniczny, sanitarny, konserwatorski, zagospodarowanie terenu itp.) zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. „Prawo budowlane” i ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. „O ochronie zabytków i opiece nad zabytkami”;
      8. projekt badań archeologicznych;
      9. uzyskanie w wypadku konieczności zgód właścicieli terenów sąsiednich na prowadzenie prac budowlanych;
      10. wykonanie innych, niewymienionych powyżej: opracowań, badań lub projektów, które mogą się okazać konieczne dla prawidłowej realizacji inwestycji;
      11. uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i wymaganych decyzji niezbędnych do przeprowadzenia inwestycji, w tym przede wszystkim: pozwolenia budowlanego, decyzji konserwatorskich, pozwolenia wodno-prawnego, pozwolenia na wykonanie badań archeologicznych, pozwolenia na przyłączenia do sieci infrastruktury technicznej i innych.
    2. Etap II – wykonanie robót budowlanych i innych w obrębie fragmentu przyziemia murów kościoła, o długości 72 m, zgodnie z rysunkiem zakresu prac budowlanych, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania. Szczegółowy zakres robót wynikać będzie z wytycznych konserwatorskich (załącznik nr 3) oraz opracowanej ekspertyzy, przyjętych rozwiązań projektowych, stosownych uzgodnień i pozwoleń. Niemniej sugeruje się wykonanie następujących prac:
      1. demontaż nawierzchni wykonanej z płyt kamiennych wzdłuż murów kościoła;
      2. roboty ziemne związane w wykopami liniowymi wzdłuż przyziemia kościoła (pod nadzorem archeologicznym);
      3. roboty budowlane i instalacyjne związane z montażem odpowiednich zabezpieczeń przeciw podsiąkaniu murów i celem odprowadzenia wody do systemu kanalizacji deszczowej (np. poprzez drenaż, kanalizację i studnie rewizyjne);
      4. wykonanie zasypek;
      5. odtworzenie nawierzchni z płyt z kamiennych;
      6. wykonanie wszystkich innych, nie wymienionych powyżej, prac i uzyskanie stosownych zezwoleń, koniecznych dla prawidłowej realizacji inwestycji.

IV. Warunki wykonania prac:

  1. Inwestycja realizowana będzie w trybie zaprojektuj i wybuduj.
  2. Wszelkie prace muszą zostać wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. „Prawo budowlane” i ustawą z dnia 23 lipca 2003 r.), normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz z należytą starannością.
  3. Oferent uzyska wszystkie wymagane prawem opinie, uzgodnienia i pozwolenia, konieczne dla prawidłowego wykonania prac.
  4. Prace budowlane muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do robót przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj, producent oraz oznaczenie pozwalające na jednoznaczną identyfikację), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Weryfikacja dopuszczenia oraz ew. zamienników dokonana zostanie przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca zastosowania materiałów konkretnych producentów, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.
  5. Złożenie oferty wiąże się ze zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenie miejsca wykonywania prac, zastosowanie stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie ustanowienie inspektora nadzoru.
  6. Wykonawca, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 3 lata.

V. Warunki udziału w postępowaniu.

  1. O realizację zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:
    1. dokonają wizji lokalnej przedmiotu zamówienia i potwierdzą to oświadczeniem w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do zapytania;
    2. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia;
    3. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia.
  2. W celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty:
    1. wykaz zrealizowanych prac, zawierający co najmniej 2 wykonane prace w ciągu ostatnich 5 lat, polegające na realizacji robót budowlanych o podobnych charakterze, to jest związanych z przeciwdziałaniem zawilgoceniu obiektu wpisanego do rejestru zabytków, o wartości min. 300.000 zł każda;
    2. wykaz osób, które będą realizowały prace wraz z potwierdzeniem posiadania uprawnień do wykonywania wskazanych czynności, w tym przede wszystkim:
      1. minimum jednej osoby posiadającej kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37c. ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003 nr 162 poz. 1568): posiadającej kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c. ww. ustawy.
      2. minimum jednej osoby posiadającej uprawnienia do projektowania bez ograniczeń, w specjalnościach:
        • architektonicznej – osoba ta będzie pełniła jednocześnie funkcję głównego projektanta i musi okazać się  doświadczeniem w pracy przy obiektach zabytkowych – zrealizowanych minimum 5 projektów budowlanych dotyczących obiektów zabytkowych w ciągu ostatnich 5 lat;
        • konstrukcyjno-budowlanej;
        • instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych;
      3. minimum jednej osoby posiadającej kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37e. ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003 nr 162 poz. 1568): posiadającej kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami archeologicznymi zgodnie z art. 37e. ww. ustawy;
      4. minimum jednej osoby posiadającej kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37a ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2003 nr 162 poz. 1568): posiadającej kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami konserwatorskimi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37a i 37c. ww. ustawy;
      5. minimum jednej osoby posiadającej tytuł rzeczoznawcy w specjalności mykologiczno-budowlanej z wpisem na listę rzeczoznawców prowadzoną przez Krajową Izbę Inżynierów Budowlanych.

 VI. Termin realizacji zamówienia.

24 miesiące od dnia podpisania umowy o realizację zadania.

VII. Kryterium wyboru oferty

  1. Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta z najniższą ceną (razem brutto), złożona przez Wykonawcę spełniającego warunki udziału w postępowaniu.
  2. Kryteria oceny ofert: cena – 100%
  3. Ocena ofert dokonywana jest na podstawie osiągniętej liczby punktów wyliczonych w oparciu o następujące kryteria i ustaloną punktację do 100 pkt. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według następującego wzoru:

                      cena brutto najtańszej oferty
    Cena = ---------------------------------------------- x 100% = liczba punktów
                       cena brutto badanej oferty

  4. Cena powinna zawierać:
    1. wartość usługi określoną w oparciu o przedmiot zamówienia
    2. obowiązujący podatek od towarów i usług VAT.
  5. Cena podana przez Wykonawcę jest obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.

VIII. Miejsce, sposób oraz termin składania i otwarcia oferty.

  1. Oferta powinna być dostarczona w formie pisemnej za pośrednictwem poczty, kuriera lub złożona osobiście w kancelarii Zamawiającego pod adresem:
    Parafia Rzymskokatolicka Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny
    Pl. Kościelny 9
    57-300 Kłodzko
  2. Oferta musi wpłynąć do Zamawiającego do dnia 10.09.2024 r. do godz. 14.00.
  3. Za termin złożenia oferty uważa się termin jej doręczenia Zamawiającemu. W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty lub kuriera decyduje data złożenia przesyłki w Kancelarii Zamawiającego, a nie data złożenia przesyłki w urzędzie pocztowym lub innemu operatorowi.
  4. Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.

IX. Opis sposobu przygotowania oferty.

  1. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim, wg załączonego formularza (załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego). Do oferty należy obligatoryjnie dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby składające ofertę. Ofertę wraz z załącznikami należy umieścić w zamkniętej kopercie, która musi być zaadresowana na adres Zamawiającego i zawierać opis: Oferta na realizację zadania pn. „Zabezpieczenie kościoła przed wodami gruntowymi i opadowymi".
  2. Dokumenty tworzące ofertę muszą być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku działania przez pełnomocnika, oryginał pełnomocnictwa do ich podpisania musi być dołączony do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów.
  3. Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszego zapytania ofertowego.
  4. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
  5. Wykonawca poda kwotę oferty w polskich złotych (PLN).

X. Termin związania ofertą

Oferenci pozostają związani złożoną ofertą przez okres 30 dni od daty, w której upływa termin jej złożenia.

XI. Warunki płatności:

  1. Zapłata wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy nastąpi na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę, w dwóch ratach:
    1. za realizację wydzielonego etapu prac do 50 % kwoty wynagrodzenia;
    2. za realizację pozostałych prac - pozostała część wynagrodzenia.
  2. Podstawą wystawienia faktury jest podpisanie przez Zamawiającego bezusterkowego protokołu odbioru robót. Odbiór końcowy nastąpi z udziałem przedstawiciela Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków, potwierdzającego prawidłowe wykonanie całości zakresu rzeczowego prac.
  3. Prawidłowo wystawiona faktura wraz z załączonym protokołem odbioru, podpisanym przez Zamawiającego, zostanie opłacona przelewem w terminie 30 dni od daty złożenia u Zamawiającego.

XII. Zasady prowadzenie postępowania i wyboru oferty

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków postępowania, unieważnienia postępowania lub odstąpienia od podpisania umowy bez podawania przyczyn – na każdym etapie – bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.
  3. Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.
  4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych.
  5. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
  6. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
  7. Za ważne uważane są tylko te oferty, które są zgodne z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w zapytaniu oraz złożone zostały w wyznaczonym terminie.
  8. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odmówi podpisania umowy, Zamawiający może wybrać kolejną najkorzystniejszą ofertę spośród złożonych lub odstąpić od zamówienia.
  9. W przypadku gdy zostaną złożone dwie lub więcej oferty z taką samą liczbą uzyskanych punktów w określonych kryteriach oceny ofert, Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert dodatkowych.
  10. W przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na realizacja zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia negocjacji z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę.
  11. Zamawiający może również odrzucić ofertę, gdy cena zaproponowana przez wykonawcę okaże się rażąco niska, po uprzednim wezwaniu do złożenia wyjaśnień i nieuwzględnieniu tych wyjaśnień. Za cenę rażąco niską zostanie uznana cena o 30% niższa od średniej arytmetycznej cen z wszystkich ofert złożonych w postępowaniu.
  12. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
  13. W przypadku, gdy dla Zamawiającego oferta nie będzie zrozumiała może on się zwrócić do Wykonawcy o dodatkowe wyjaśnienia lub doprecyzowanie oferty.
  14. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do zawarcia z Zamawiającym pisemnej umowy.

XIII. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami.

Jarosław Michalak tel. 606630874

XIV. Załączniki do zapytania

  1. Załącznik nr 1 – formularz oferty
  2. Załącznik nr 2 – rysunek zakresu prac budowlanych
  3. Załącznik nr 3 – wytyczne konserwatorskie
  4. Załącznik nr 4 – projekt umowy